divendres, 14 d’octubre del 2011

Hampi

Ja som aqui de nou, aquest cop amb fotos!!
Avui teniem servei de rickshaw (o tuk tuk) per veure part dels incomptables temples que hi ha a Hampi!!
De fet, estem a Hampi Bazar, que es un poblet instal.lat al mig de les ruines dels antics temples, que daten entorn al segle 16.
Hem comencat amb un dels temples mes grans situats al costat del riu, tot seguit d'una excursio en barca pels rapids, amb la finalitat de creuar el riu. Aquesta era la barca. Bambu, plastic i una capa d'asfalt per fora per evitar que entri l'aigua.
L'anada ha anat de conya, inclus el "xofer" s'ha ofert a fer-nos un tour 360 graus de forma tant repetida que gairebe hem de treure l'esmorzar per la borda!! Un cop creuat el riu hem pujat al Monkey Temple (mes que per veure els micos, per veure les vistes, ja que esta concretament a 575 graons l'alcada. Quina pallissa!! No per les escales, sino per la calor!!!
El paisatge es molt especial. Es com si algu hagues deixat caure del cel grandioses roques granitiques de formes mes aviat arrodonides. Com si fos un lego en ruines... va, avui no us faig imaginar, avui tenim fotos!!
Quan hem baixat del temple, els dos nois de la barca no hi eren!!! Merdaaa!!! No us podeu imaginar la cara d'idiotes que se'ns ha quedat!! Hem quedat tant fotuts que ens hem assegut en un bareto i ens hem demanat una aigua... Jo ja estava convencuda que ens havien deixat tirats (es important afegir a l'explicacio que se m'ha acudit accedir a pagar per avancat!! Quina mala idea!!) Quan ja haviem recuperat el liquid del cos, hem comencat a caminar, per provar si trobavem la barca... per sort, de lluny ens cridaven els dos nois... un s'havia adormit sota algun matoll i l'altre havia anat a buscar el dinar!!! Buf, quin descans!! No m'imagino tornar a peu amb tota la cleca de sol (eren cap a les 12 de migdia...).

Recuperats de l'espant, la tornada amb la barca (a contracorrent) no ha sigut tan facil com l'anada.... hem hagut de trampejar-ho i fer alguns trossos a peu...
180 kg ha dit que pesava... no se, no se....
Aixo si, algun cuc monumental!!! (va, que aquest any no us he posat cap bestia!!!)

I una petita seleccio de temples... (no gaires, no gaires)
L'estable dels elefants... amb portes de la mida, clar!!
Un microtemple a traves del mur construit amb blocs de pedres que encaixen a la perfeccio. Quina passada!!

Un carro de molt bon arrossegar!!! Pobres elefants!!
I els safarejos publics... (d'aquests encara n'hi ha molts que s'utilitzen!! Pel Rajastan n'haviem vistos forca!) Molt interessant l'aqueducte...
En general no hem tingut massa sort amb el taxista del tuk tuk (ens ha pres el pel com a xinesos!!), aixi que al final ja n'estavem una mica tips i cap a migdia ens ha deixat un altre cop a Hampi. Hem anat a dinar per de passada descansar una mica i fugir del sol horrible... feia molt temps que no suavem tant!!
A la tarda hem continuat la visita pel nostre compte, a peu. Hem triomfat bastant mes, hem trobat els llocs mes xulos, i ens ha sortit baratissim!! :P




I finalment hem pujat a un altre temple/turonet a veure les vistes sobre Hampi...
Al costat de la "piramide" es on hi ha el poble de Hampi Bazar. Al costat d'aquesta mena d'avinguda hi ha part de les ruines, que ara allotgen a gran part dels habitants...
Per a que us feu una idea, aixi es com partien la roca...
Hampi es un lloc molt turistic. Turistic de molts tipus, pero basicament de hippies, aixi que ja veieu que ens vestim una mica en concordanca :P . Aqui tenim una sensacio molt semblant a la que teniem a Pushkar, Udaipur o altres ciutats del Rajastan, on el centre esta ple de botiguetes de roba hippie, sabates de dolentissima qualitat, d'aquelles que ja et fan mal quan te les emproves a la botiga, i el millor de tot: Roof top restaurants!! Aixo si que m'agrada!!! Aquest mati hem esmorzat en un d'ells, amb vistes al temple que hi ha just al mig de la ciutat. A banda sempre tens la sort de poder veure algun local com resa, alguna senyora com es pentina o renta els plats... un roof top sempre es una aposta segura!!

I ara cap a la dutxa!!! Que us asseguro que es la cosa que em ve mes de gust ara mateix!! Com es pot suar tant??Crec que avui entre els dos ens hem begut sis ampolles de litre!! (i suat l'equivalent suposo...)
Dema serem per Hampi fins a la tarda que tornem a agafar el tren cap a Anantapur, a visitar la Fundacio.
Salut



2 comentaris:

  1. Carai com us cuideuu ehh! Suposo que aquesta vegada has capturat un mico fumador del temple aquest i mel regalaras per nadal! Ja saps que sempre n'he volgut un ;)

    Jo suar.. ja no suo.. Aquí a la suècia comença a apretar el fred.. em sembla que d'aquí a ben poc tindrem la primera nevada... uiui

    ResponElimina
  2. Us anava a dir que a cal Javi ja fa fred, però veig que teniu un comentari seu...m'alegra que us vagi bé i que esteu contents. Una abraçada.

    ResponElimina