dimecres, 19 d’octubre del 2011

Anantapur-Bangalore-Kochi

El dia 18 a la tarda teniem el vol des de Bangalore cap a Kochi. L'opcio d'anar amb bus finalment va quedar descartada, d'una banda per assegurar que arribavem a l'hora a l'aeroport (els busos d'aqui tenen aixo....no se sap mai...) aixi que vem decidir anar en taxi i d'aquesta manera ens permetia aprofitar el mati per la Fundacio i anar a veure el projecte d'ecologia (que es el que em venia mes de gust de coneixer).
Aquest projecte no es el que s'ensenya habitualment (es potser menys sensible des del punt de vista huma, pero des del meu concretament crec que es un dels mes utils, doncs ofereix recursos per a que cada familia pugui autogestionar-se)
En primer lloc vem anar a veure un dels 2.700 embassaments que han creat a la regio (de tamany petit en comparacio al que estem acostumats a veure per les nostres terres). D'aquesta manera asseguren aigua per al reg en totes les zones properes al mateix, proporcionen aigua i pastures als ramats que pasturen per la zona i asseguren un nivell freatic prou alt per a que els pous puguin proporcionar aigua a tothom. Alhora ajuden a la flora i fauna de la zona.
Despres vem anar a veure uns camps de cultiu, que aprofiten l'energia solar fotovoltaica per al bombeig d'aigua.
Al mateix temps, proporcionen planter d'arbres fruiters als pagesos que hi estan disposats. D'aquesta manera asseguren que al cap de 5 anys d'haver-los plantat poden recollir-ne els fruits i obtenir-ne els beneficis. Aquests arbres es cultiven d'acord amb el clima i amb les caracteristiques del sol, de manera que n'asseguren la propseritat. Es reguen per microgoteig per aprofitar l'aigua al maxim, i es planten prou separats perque entremig es puguin fer els cultius anuals habituals en aquestes zones, com son el cacauet (que precisament es recolecta aquest mes), les llenties (que es recolliran a principis de desembre), les llavors per fer oli de resino, entre d'altres.
Nomes ofereixen aquestes alternatives a aquells pagesos que ho sol.liciten i mostren molt d'interes, perque saben que sino no ho cultiven i es perd el planter. Els pagesos que no ho fan, quan veuen que els seus veins prosperen mes que ells corren a demanar ajuda a la Fundacio.
Ostres, ho tenen tot tant pensat i calculat que sembla utopic!!

Vem haver de tornar corrents cap a la Fundacio on ja ens esperava el taxi per marxar cap a Bangalore. Fins i tot el personal de la Cantina ens havia preparat el dinar per emportar!! Quina passada de gent!! Aixi que vem carregar les coses al cotxe i ens vem despedir depressa i corrents de la Sujata, la Shiva i tantissimes grans persones que hi hem conegut!

Un cop a Bangalore vem agafar l'avio cap a Kochi, on vem arribar forca tard al vespre. Sopar, encarregar una excursio pels Backwaters i cap a dormir!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada